فروش همتراز کننده رنگ پودری | Leveling agent

افزودنی هایی یا ادتیو هایی که در تولیدات رنگ به کار می روند از جمله متریال هایی هستند که جهت حصول به ویژگی هایی خاص در روند تولید، دپو کردن ، اعمال پوشش های رنگ و ویژگی های نهایی پوشش (در حدود ۰.۱ تا ۲ درصد از کل فرمول) در ساخت فورمول های انواع رنگ توسط تولید کنندگان رنگ کاربرد دارند.

همتراز کننده ها Flow and leveling agents

همتراز کننده در رنگ ها و پوشش ها چیست؟

همتراز کننده در رنگ ها و پوشش ها چیست؟

اکثرا در متون تحقیقاتی و مراکز علمی لولینگ ایجنت ها یا همترازکننده ها را تحت نام بهبود دهنده ویژگی هایی سطح می شناسند.اصطلاح رایج علمی این مخصولات Leveling agent  می باشد.استفاده از همتراز کننده ها زمانی مرسوم شد که اشکالاتی از قبیل مرطوب نشدن سطح زیرین بارنگ، پیدا شدن تو رفتگی، رگه ای شدن سطح فیلم نهایی، لانه زنبوری شدن سطح فیلم و یا اصطلاحا پوست پرتغالی شدن مورد توجه قرار گرفتند.این مسائل از بالا بودن کشش سطحی رنگ بین فیلم رنگ و سطح زیرین تشخیص داده شد.

تا پیش از استفاده تخصصی از همتراز کننده ها رنگ هایی که Leveling Agent را نداشتند ردپای قلم مو را بر روی خود نگه می داشتند و اگر از اسپری کردن استفاده می شد سطح نهایی به شکل پوست پرتغالی ظاهر می شود و از یک حلال با سرعت تبخیر کمتر به کار ببرند.

ماهیت افزودنی های همترازکنندها  بنا بر کاربردشان کدام ها هستند.

ماهیت افزودنی های همترازکنندها  بنا بر کاربردشان کدام ها هستند.

افزودنی های leveling agent  که در صنایع رنگ به کار می روند، کوپلیمرهای پلی سیلوکسان-پلی اترمی هستند. بخش پلی سیلوکسان در کوپلیمرهای همتراز کننده دی متیل سیلوکسان یا متیل فنیل سیلوکسان است و بخش پلی اتر نیز متوکسی پلی اتیلن اکساید یا متوکسی پلی پروپیلن اکساید است.اساتراکچر کوپلیمرها می تواند بصورت کوپلیمرهای پیوندی یا کوپلیمرهای دسته ای باشد. هر کدام از این ساختارها ویژگی های خاصی را شامل می شوند و برای انواع کاربرد در صنایع رنگ طراحی و تولیدشده اند. نوع دیگری از همتراز کننده ها با ساختار کوپلیمرهای پلی سیلوکسان-پلی اتر آکریلات به تازگی طراحی و ساخته شده است که هردو عملکرد دیسپرس کنندگی و همتراز کنندگی را انجام می دهند.

بیشتر بخوانید :  قیمت روز پرایمر پلی یورتان دو جزئی

شما می توانید برای خرید ادتیو لولینگ در رنگ و اطلاع از قیمت ادتیو لولینگ در رنگ و کاربرد ادتیو لولینگ در رنگ با مشاوران فروش شرکت ترنج تماس بگیرید.

مهم ترین عامل فیزیکی مؤثر بر توان همترازی کدام هستند؟

مهم ترین عامل فیزیکی مؤثر بر توان همترازی کدام هستند؟

کشش سطحی ویژگی خاصی از مایع است که ریشه رفتار های  مایع در حالتی که سطح مایع در یک پوسته الاستیکی قراردارد ، را می سازد. این ویژگی از نیروهای داخلی مولکولی نتیجه میگیرد.

اگر بخواهیم کشش سطحی به یک زبان عامی تر را بیان کنیم ، باید بگوییم کشش درونی سطح به نیرویی که روی سطح در واحد طول که به صورت vertical عمل می کند گفته می شود. کشش درون سطحی در تشکیل قطرات مایع، کف، ضد کف، قدرت مایع برای تر کردن سطح، بالا رفتن مایع در لوله های موئین استفاده می شود. کشش درون سطحی همواره به نیروهای در حالت بین دو فاز گفته می شود.

از نظر تحقیقات آزمایشگاهی ، هرچه کشش سطحی بیشتر باشد ، همترازی بهتری به دنبال دارد، زیرا  عامل کشش سطحی اکثرا با نیروهای فیزیکی بیشتر  که در بیرون از سطح قراردارند ، مرتبط می باشد

در نقطه تسلیم از نظر رئولوژیکی، ویسکوزیته زیاد و یا رفتار سودوپلاستیک قوی است و این جزء شاخصه هایی است که در برابر تأثیر همترازی از کشش سطحی به مشاهده می گردد. اعمال رنگ بر روی سطح چه توسط قلم مو و چه با اتمیزه کردن رنگ، جزء این عوامل می باشد.

فروش همتراز کننده رنگ پودری | Leveling agent

از نظر رئولوژیکی ویسکوزیته کمتر برای همترازی بهتر میباشد. این قانون فیزیکی به آسانی می توان درک کرد زیرا که ویسکوزیته زیاد از خود نشان می دهد. بهترین همترازی از یک پوشش مایع وقتی حاصل می شود که آن پوشش یا نقطه تسلیم ندارد و یا نقطه تسلیم پایین و خواص رئولوژیکی نیوتنی دارد، سیستمها با رفتار سودوپلاستیک قوی معمولا ً همترازی ضعیف تری از خود بروز می دهند.  نحوه افزایش ویسکوزیته در ابتدای تشکیل فیلم در فاز مایع برای رسیدن به یک همترازی خوب بسیار مهم است. اگر ویسکوزیته رنگهای مایع سریعا زیاد شود، این مسئله به شکل خودکار یک همترازی ضعیف ایجاد می کند که در آرام خشک شدن فیزیکی اتفاق می افتد. این رفتار را می توان در یک روش خیلی ساده با استفاده مناسب از ترکیب حلالها تعدیل کرد ( نقطه جوش بالا، حلالیت با فعالیت کم). مواد افزودنی همتراز کننده باعث تشکیل یک سطح نرم و یکپارچه در رنگهای خشک می شوند. اما همتراز کننده های مناسب  معمولا حلالهای اصلی با نقطه جوش بالا مانند بوتیل اترها، گلیکول اتیلن، پروپیلن و دی گلیکول به همان خوبی سیکلو هگزانونها و سیکلو هگزانون های آلکید شده و در بعضی حالتها هیدروکربنهای آروماتیک و آلیفاتیک هستند. رزینهای با جرم مولکولی پایین (مانند پلی آکریلاتها و سیلیکونها) استفاده می شوند. بعضی عامل های همترازی جامد، مانند رزینهای خیلی خاص با جرم مولکولی پایین، نیز برای افزایش خواص سطحی فیلمهای ایجاد شده از پوششهای پودری مفید می باشند.

بیشتر بخوانید :  مرکز فروش رنگ نیم پلی استر سفید اصل

شما می توانید برای خرید افزودنی همتراز کننده Leveling Agent و اطلاع از قیمت افزودنی همتراز کننده Leveling Agent و کاربرد افزودنی همتراز کننده Leveling Agent با مشاوران فنی شرکت ترنج تماس بگیرید.

لیست عیوب ظاهری سطح ناشی از عدم همترازی در رنگ ها

لیست عیوب ظاهری سطح ناشی از عدم همترازی در رنگ ها

همترازی یک پوشش به طور ماکروسکوپی معمولا ً تأثیری بر روی خواص حفاظتی آن ندارد.پوششهای با همترازی و یا جریان پذیری ضعیف همان خواص کاربردی را دارند که پوششهایی باهمترازی و جریان پذیری قوی، مانند حفظ براقیت و یا خواص حفاظت در مقابل خوردگی که یک رنگ با همترازی خوب این خواص را از خود نشان میدهد. ظاهر یک پوشش اما به جریان پذیری وهمترازی پوشش بستگی دارد. وقتی کیفیت سطح کالایی مانند ماشین مناسب باشد آن کالا ظاهر جذاب تری دارد. نواقص سطحی که ممکن است اثر منفی روی ویژگی های کلی سطوح از نظر همترازی و جریان پذیری بگذارد به شرح ذیل میباشند:

  • حفره ته سنجاقی
  • اثر پوشت پرتقالی شدن
  • حساسیت به جریان هوا مشکلات خیس شدن سطح
  • حفره آتش فشانی
  • چشم ماهی
  • دانه دانه شدن
  • باقی ماندن جای قلم مو
  • سینه دادن

همترازی و جریان پذیری فرآیند های بسیار پیچیده ای هستند، که ممکن است تحت تأثیر منفی فاکتورهای مختلفی قرار بگیرد.

همترازی را چگونه اندازه گیری می کنند؟

همترازی را چگونه اندازه گیری می کنند؟

همترازی را می توان در فیلمهای تر و یا خشک اندازه گیری کرد. برای اندازه گیری همترازی فیلم تر، پوششهای مایع را توسط درجه های همترازی مختلف روی صفحه های متضاد رنگی یا سطوح مناسب دیگر بکار می برند و به وسیله یک دستگاه اندازه گیری آن را مشخص می کنند. استفاده از از این نوع اندازه گیری بیشتر برای پوشش های تزیینی استفاده می شود.

بیشتر بخوانید :  فروشگاه رنگ پودری الکترواستاتیک در کرج

اندازه گیری همترازی پوششهای خشک نسبت به فیلم ت مهم تر است چرا که فرآیند و حالت کاربرد (دما، رطوبت، هوا، ضخامت فیلم، رقیق بودن، اتمیزه شدن و غیره) امکان دارد نتیجه نهایی را کاملا تغییر دهد. اندازه گیری بصری همترازی نیز بسیار مهم است، اما اندازه گیری های نوری توسط عدسی، تکرار پذیر هستند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.