مرکز عرضه رنگ ساختمانی پایه آب درجه یک

رنگ ساختمانی پایه آب یکی از رنگ های پر کاربردی است که نسبت به رنگ هایی با پایه روغن برتری دارد. اما دلیل این برتری چیست؟ و رنگ پایه آب ساختمانی چه مزایایی دارد؟ برای پاسخ این سوال نیاز است مطالب ذکر شده در این مقاله را مطالعه کنید.

مرکز عرضه رنگ ساختمانی پایه آب درجه یک

مقایسه رنگ پایه آب و پایه حلال

مقایسه رنگ پایه آب و پایه حلال به طور کلی رنگ ها ابتدا به صورت رنگدانه هایی هستند که نیاز است با ماده ای رقیق ترکیب شوند تا از حالت جامد خارج شوند. اینکه این رنگدانه ها را با چه ماده ای ترکیب می کنیم پایه آن را تشکیل می دهد.

رنگ های پایه آب همان طور که از اسمشان مشخص است از ترکیب رنگدانه ها با آب است. بدین شکل که پایه آن آب است و رنگدانه ها را در آن حل می کنند.

رنگ پایه آب نسبت به رنگ پایه حلال مثل رنگ روغن برتری دارد. رنگ های روغن پایه حلالشان مواد شیمیایی و نفت است. این رنگ ها علاوه بر اینکه بوی تندی دارند، برای محیط و سلامت مضر هستند و در طولانی مدت وقتی در معرض آن ها قرار بگیرید مشکلات تنفسی به سراغ شما می آید.

مصرف رنگ های روغنی در بسیاری از کشورهای دنیا به دلیل مضراتی که به همراه دارد تولیدشان متوقف شده است و رنگ های پایه آب جای آن ها را گرفته اند.

رنگ پایه آب به دلیل آن که در آب حل می شوند ضرری ندارند، بوی بدی ندارند و جالب آن که با وجود آن که بخشی از این رنگ از آب است سرعت خشک شدنش از رنگ های روغنی بیشتر است.

بیشتر بخوانید :  شرکت صادرات رنگ اپوکسی نمای ساختمان

بافت سبک تری دارند و به سرعت چند ساعت بعد از زدن رنگ بر سطوح کاملا خشک می شوند.

این رنگ ها وقتی خشک می شوند خاصیت ضد آب پیدا می کنند، به همین دلیل به راحتی قابل شست و شو هستند.

راهنمای خرید رنگ ساختمانی پایه آب

راهنمای خرید رنگ ساختمانی پایه آب با توجه به ویژگی هایی که درباره رنگ های ساختمانی پایه آب ذکر شد بخش زیادی از راه را برای انتخاب یک رنگ ساختمانی مناسب طی کردیم.

اما به منظور آن که رنگ ساختمانی مرغوب بخریم باید به چند نکته ای که در این بخش گفته می شود هم توجه داشته باشید:

  1. متناسب با سطحی که قرار است رنگ آمیزی کنید نوع رنگ را انتخاب کنید.
  2. به ترکیبات رنگی که می خرید توجه داشته باشید، اینکه میزان آب و رنگدانه به چه نسبتی است.
  3. میزان رقیق یا غلیظ بودن رنگ قبل از افزودن تینر به آن بسیار مهم است.

برای آن که استفاده از رنگ های پایه آب جلوه ی بیشتری به سطوح مورد نظر بدهند، نیاز است چند بار رنگ آمیزی صورت بگیرد، بدین منظور ابتدا بگذارید لایه قبلی کامل خشک شود سپس جهت رنگ آمیزی لایه جدید اقدام کنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما