ویژگی های کفپوش بیمارستانی

کفپوش یکی از مهم ترین اجزای بیمارستان ها، کلینیک ها، مطب ها و.. به شمار می رود. از آنجا که این مکان ها باید از هر گونه باکتری، میکروب و گرد و غبار عاری بوده و به صورت منظم تمیز شوند، انتخاب یک کفپوش با قابلیت نظافت پذیری از اهمیت زیادی برخوردار است.
برای تهیه کفپوش بیمارستانی، باید به قابلیت آن در ایجاد یک محیط بهداشتی، مقاومت بالا در برابر لکه، ظاهر مناسب، حفظ ایمنی بیماران و کارکنان و جلوگیری از افتادن یا لیز خوردن افراد توجه کرد.

برای تولید کفپوش های بیمارستانی معمولا از مواد پلیمری مثل لاتکس، وینیل، رزین اپوکسی، لینولئوم و مواد مرکب دیگر استفاده می شود. این مواد از اجزایی مانند آلومینیوم، فسفر و آهن برخوردارند که نوعی خاصیت ضد آتش در کفپوش ایجاد می کنند. در ادامه این مقاله قصد داریم کلیه نکاتی که باید در خرید کفپوش بیمارستانی مورد توجه قرار گیرد را بررسی کنیم.

کفپوش-بیمارستانی

 

نحوه انتخاب کفپوش بیمارستانی

 

هدف از تهیه کفپوش بیمارستانی باید علاوه بر پوشاندن سطح، ایجاد یک محیط ایمن و بادوام با حفظ استانداردهای بهداشتی باشد. یکی از بهترین گزینه ها برای محیط بیمارستان، کفپوش آنتی باکتریال است که علاوه بر ظاهر جذاب و تنوع بالای طرح و رنگ، نگهداری آسانی هم دارد. سطوح بیمارستان ها به صورت منظم و مداوم با استفاده از مواد شیمیایی و محلول های ضد عفونی کننده تمیز می شوند. این محلول ها معمولا حاوی کلر هیپوکلریت، الکل ایزوپروپیلیک و پراکسید هیدروژن هستند.
بنابراین مهم ترین نکته ای که باید در خرید کفپوش بیمارستانی مورد توجه قرار گیرد، میزان مقاومت آن در مقابل مواد ضد عفونی کننده است. یکی از انواع کفپوش بیمارستانی که مقاومت خوبی در برابر این گونه مواد دارد، کفپوش وینیل (کفپوش pvc) است که لغزش ناپذیر بوده و دوام و استحکام بالایی دارد. سطح این نوع کفپوش فاقد درز است و جلوی جمع شدن آب، خاک و دیگر ذرات را می گیرد. مقاومت بالا در برابر لکه، حفظ ظاهر در طول زمان و تنوع بالای رنگ و طرح، از دیگر ویژگی های کفپوش وینیل است.

بیشتر بخوانید :  آشنایی با فروش عمده تولیدکنندگان کفپوش سالن ایروبیک

کفپوش-بیمارستانی-براق

مهم ترین نکات در خرید کفپوش بیمارستانی

• مقاومت بالا نسبت به لغزش: انواع مختلف مایعات و مواد روی زمین بیمارستان میریزد که ممکن است باعث لیز خوردن و افتادن بیمارانی شود که شرایط جسمی مناسبی ندارند. برای پیشگیری از وقوع هرگونه حادثه و آسیب دیدن افراد، کفپوش محیط بیمارستان باید به نحوی باشد که حتی با وجود مایعات، تا حدی نسبت به لغزش مقاوم باشد. البته اگر این مقاومت بسیار زیاد باشد، می تواند در روند جابجایی بیماران مشکل ایجاد کند.
• ویژگی ضد خستگی (ارگونومیک): کفپوش ضد خستگی نوعی کفپوش است که در مقایسه با دیگر کفپوش ها، برای ایستادن طولانی مدت مناسب تر می باشد. این نوع کفپوش در واقع فشار و شوک جذب شده از طریق پاها را تسهیل کرده و از خستگی اندام ها و آسیب دیدن آنها در اثر ایستادن طولانی مدت جلوگیری می کند. نیاز به نصب این نوع کفپوش در برخی بخش های بیمارستان مانند اتاق عمل بیشتر احساس می شود.
• رسانایی کفپوش: برق گرفتگی یا آتش سوزی از خطراتی است که باید برای پیشگیری از بروز آنها در بیمارستان، تمهیداتی اندیشیده شود. به همین دلیل هر سال در بیمارستان ها آزمایش کف رسانا انجام می شود. پس کفپوش بیمارستانی باید به اندازه کافی رسانا و ایمن باشد. کفپوش وینیل از کفپوش هایی است که خاصیت رسانایی بالایی دارد.
از دیگر مواردی که باید هنگام خرید کفپوش بیمارستانی مورد توجه قرار گیرد، می توان به ضد آتش بودن، مقاومت در برابر سوختن، جلوگیری از گسترش آتش، مواد و متریال استفاده شده در کفپوش، ضد عفونی پذیری، قابلیت نظافت، جلوگیری از ایجاد شوک الکتریکی و کنترل عفونت در بیمارستان اشاره کرد.

بیشتر بخوانید :  تجربه خرید ارزان و با قیمت مناسب کفپوش سالن ژیمناستیک با ما

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.